Știința astăzi – emoții inedite PDF Imprimare Email
Vineri, 22 Octombrie 2010 12:37
Share

M-am gândit ceva timp să găsesc un titlu pentru acest articol pentru că este dificil să alegi o categorie pentru niște ființe care din păcate se cred mari cercetători, dar de fapt ei doar se împopoțonează cât mai strident cu titluri, evidenţiindu-şi din plin aroganța și frustrarea personală.
Premiul la această categorie îi revine domnului Brăzdau Ovidiu pentru articolul “Mișcarea de Integrare în Absolut (MISA): virtuțile și dezamăgirile unei școli de yoga românești – o perspectivă psihosocială” publicat în revista Scientific American Mind – Psihologia, numărul 2, octombrie 2010 – ianuarie 2011.
Din câte am observat eu ca om, se dorește a fi o revistă științifică, dar din păcate domnul Ovidiu Brăzdau în acest articol confundă emoțiile personale cu un studiu științific.
Sigură  sursă  așa zis științifică declarată este un site anti MISA la care putem adăuga o concluzie prematură a autorului despre practica yoga. 
Uimitor, dar de înțeles o astfel de atitudine penibilă a unui pseudo cercetător și nu pot decât să o parafrazez pe doamna Doina Rusti, autoarea lucrării “Lizoanca la 11 ani”, care afirmă: “dar în titlul acestui articol (ziar – Doina Rusti ) mai era ceva: o făloşenie grețoasă a vânătorului de rating.”
Probabil că ați reușit domnule Brăzdău Ovidiu să aveți rating, dar cu ce preț nu mai contează. Evident nu mai contează nici măcar faptul că vă înscrieți în lunga listă de pseudo jurnalişti, care, în mod obsesiv, se chinuie din răsputeri să ofere publicului larg o imagine deformată asupra școlii de yoga MISA. 
Mulți bani, mult timp alocat, mii de articole, mii de minute de emisiuni și știri care mai de care mai bombastice, multe persoane înregimentate pentru a distruge un singur om - mai precis pe Gregorian Bivolaru. Interesant, nu? 
Sa analizăm cu răbdare pentru a nu pica în aceeași plasă:

1) Articolul domnului Ovidiu Brăzdău începe cu o poveste personală  emoțională tipică  jurnalistului autohton plătit pentru a calomnia. Nici măcar un argument logic, nici măcar o singură sursă științifică, nici măcar un studiu personal realizat pe un eșantion de 100 de persoane. În schimb calomnii  ( “ Nu cred că vreunul dintre prietenii mei care au început yoga în 1993 se gândeau că yoga va ajunge să fie asociată cu pornografia, evaziunea fiscală sau cu imaginea lui Bivolaru cu ochii dați peste cap la Tucă Show”),  ambiguităţi, limbaj trivial ( “trimisul fetelor la produs”). Oare așa se scrie ştiinţific? 
2) Aveți o dovadă clară prin care puteți demonstra că MISA a trimis persoane în Japonia? E doar o calomnie domnule Ovidiu Brăzdău. 
3) Considerați ca 10 ani de studiu în domeniul psihologiei transpersonale vă conferă o perspectivă reală asupra MISA?
4) Noi suntem creștini care am adoptat un mod de viață diferit. Deci MISA nu este o mișcare non-creștină. În ceea ce privește religia pot afirma că mulți oameni au devenit creștini. Vă informez că în fiecare an în stațiunea Heculane mulți yoghini se botează și se convertesc la creștinism. Sincretismul religios devine în acest caz particular o invenție publicitară doar pentru a păcăli masele. Nimeni nu a afirmat ca trebuie sa renunțăm la credința noastră creștină ca să putem practica yoga; iar în ceea ce privește cultura, cred că acest aspect depinde de fiecare în parte. O simplă căutare pe internet a cuvântului “Buda” vă poate edifica în ceea ce privește conexiunile între cele două culturi; este doar un exemplu, dar vă recomand cu căldură cartea domnului Densușianu Nicolae apărută în 1913, “Dacia preistorică”. Despre lucrările părintelui Dechanet ce părere aveți?
5) Dincolo de perversitatea cu care judecați astăzi MISA, mă întreb câte cercetări ați realizat pentru a scoate la iveală cauzele tulburărilor mentale, mai ales că afirmați următoarele: “Din păcate, întotdeauna, în orice mișcare sau religie, câțiva practicanți o iau razna”. Deci putem deduce că din milioanele de creștini ce vin la biserică, totuși câțiva o iau razna. Deci reducționist privind, creștinismul provoacă nebunia. Nu vi se pare absurd, domnule Ovidiu Brăzdău?
6) MISA nu este o sectă. Este suficient, pentru un om dotat cu bun simț și inteligență, raportul domnului Karl-Erik Nylund doctor în teologie, raport care a jucat un rol foarte important în ceea ce privește obținerea azilului politic in Suedia de către domnul Greogorian Bivolaru. Deci, domnule Ovidiu Brăzdău, nici măcar nu v-aţi străduit să citiți ce trebuie de pe site-ul www.yogaesoteric.net. Oare să fie așa pur și simplu o lipsă de atenție? Tind să cred că nu, ținând cont de c.v.-ul impresionant cu care vă lăudați pentru a da forță aberațiilor scrise în articol. 
7) Continența sexuală – trebuie să vă spun că aici aveți carențe mari în ceea ce privește capacitatea de a trasmuta potențialul creator. Problemele la prostată pot exista tocmai datorită lipsei de control a potențialui sexual. Încercați să realizați corect tehnica Udhyana Bandha învățată în anul întâi de yoga și vă asigur că în scurt timp veți depăși aceste inconveniențe tipic masculine. 
8) Oare la dumneavoastră în minte tot ceea ce este legat de femeie se conexează cu pornografia? Cât timp va mai fi necesar ca și românul să priceapă că o femeie este OM; când va fi transcensă această cultură patriarhală în care femeia a devenit un obiect? Îmi permit sa vă mai sugerez 2 carți : Gerard Leleu “Bărbatul de azi explicat femeilor” editura Trei- și “Raportul Hite” de Shere Hite editura Nemira. Toate aceste imagini cu femei pot fi de un real folos celor care știu să aprecieze frumosul, vitalitatea, armonia trupească și, nu în ultimul rand, erosul. Ce scop și ce educație au oamenii care au făcut din iubire un mare păcat și din femeie un demon? 
9) Este inutil să vă ofer eu definiții în ceea ce privește limbajul de lemn. Consider a fi o lipsă de atenție care v-a determinat să nu observați nuanțele expresiilor folosite de yoghini. Confuzia este uriașă, dar observ cât de bine v-ați însușit tipologia jurnalistului autohton plătit să calomnieze. 

Consider că deocamdată este suficient, efectiv nu are sens să justific ceva ce de fapt nu doriți să înțelegeți. Totodată, cred că ar fi util să priviți mai atent și să analizați dacă nu cumva ceea ce sunteți acum se datorează faptului că Gregorian Bivolaru v-a oferit o altă perspectivă asupra vieții. Dacă veți citi și cartea domnului Gabriel Andreescu “Reprimarea mișcării yoga în anii 80” poate veți reuși să înțelegeți mai multe aspecte legate de modul în care Gregorian Bivolaru a fost persecutat și de ce unii oameni s-au dezis de această scoală. 
În încheiere vă urez succes.